Saturday, February 6, 2010

ketua ke mcm ni??

MASALAH!!!
herm...
Memang masalah btol lah skang ni!!!
mcm ner nak buat..!!!
ni rase nak marah je!!!
ketua ape name nye mcm ni!!!

ni la masalah aku sebenarnya... :-
dalam kpale hotak aku rase serabot yang amat sangat dok pikir bende ni..ketua la sangat kat..sume orang dengar ckap..sume orang ikot perintah..x de sape2 akan langgar nye..what the !!ck lah..

actully dah borink la dok pk bende ni..ingat kan nak je g tau dak2 part sume nak bhnti dari benda ni..
tp sape lagi yang mampu wat sume ni..sape je??
erm...

PKG...
ntah aku pon x tau ape sebenar nye maksud dia..yang aku tau ar Penolong Kanggani je PKG ni...walaupun PKG x setinggi MPP!!, JPK n sebagainya payah jgk kot nak jd PKG tu...
mmg lah penolong je...tp disebabkan KG (Ketua Kanggani) aku dah retired dah jd ARMY pun then  x de kat sini PKG lah yg kne amik n pikol tanggongjawab ni sume...jage budak2 part..part3 Diploma Pengurusan Ladang sape yg x knl..
terbaik lagi teserlah kemantapan nye..

tp di sebalik kemantapan tu ade lah sedikit keburukan nye..
malas ar nak aibkan dak2 part sendiri an..
(baik gile mu'az x suke mengumpat)
x elok, sia2 je amalan aku wat slame ni lau aku ngumpat...

bayangkan lah korang as a leader kan...anak2 buah korang wat hal time kowang berucap or give some information dorang leh bantai berborak, gelak2 n mcm dia wat kat depan tu tunggul kayu..tiang besi...tiang elektrik n mcm2 lah..

bukan ape just bg maklumat je..
bkn nak mintak kowang bagi dia duit pon..kowang bertimbang rase lah sikit..ape tu??
ala..haa consider lah lau mat salleh cakap..
( english teruk mcm2  plak hehe).
ni x. jage lah sikit ati dia..tgk je dia mcm keras tp dia ade perasaan tau..tgk je dia mcm playboys tp dia single dia still tnggu tau seseorang yang dia syg..tp x tau lah dia cakap dia x setanding dgn budak tu..dak tu pandai kot..hahah..klaka PKG tu...herm..

so mcm ni lah aku nak mintak pendapat korang sume yang baca benda ni..ape yang aku perlu buat n samapikan kepada PKG tu..
aku kesian tgk dia..x tau lah ape perasaan dia skang ni..jiwa kacau ke..jiwa racu ke..jiwa sempoi ke..
erm selamat lah dia tu kuat semangat...tgak lah pic PKG aku ni sendiri ni n kowang leh judge sndiri.



1 comment:

  1. nur:sabar je la k az..life mang camtu..kita xkn dpt wat sume org suke kt kte n kte pun kn suke kt sume org kn..jd ketua mang camtu..susah nk dpt respect sume org..org akn selau ckp belakang..tp pape pun as a leader, mang kne jd sgt tabah dan kuat..ble kta jd ketua..tu ialah tanggungjawab yg diamanahkan..buat dgn ikhlas,sbr n penuh dedikasi..biar ape org nk buat dpn o belakang kte..yg penting kite tunaikan tanggungjawab kte sebaiknye..ingatlah sesungguhnye masih lg akan ade org2 yg akn sentiasa sokong kita walau ape jua keadaan..n yg paling penting..even no one besides us..remember that Allah takkan sesekali biarkan hambaNya keseorangan...:)

    ReplyDelete