Thursday, September 22, 2011

menerajui impianku

Assalamualaikum w.b.t

salam ukhwah, salam perpaduan dan salam fisabilillah.. Alhamdulillah, pagi yang indah dengan nyanyian burung di pagi subuh untuk mengejutkan insan di muka bumi ini.. 

tanpa kita sedari haiwan-haiwan juga berzikir kepada penciptanya.. dengan segala nikmat yang diperolehi seharusya kita menjadi lebih baik daripada mereka. sekiranya hendak dibandingkan nikmat yang diberi dengan bayaran ke atas nya.. pasti sampai hari kiamat kelak pun pasti kita tidak akan mampu membayar nya..

oleh itu bersyukurlah atas nikmat dan kurnianya.. sekiranya susah menimpa, renungkan kembali betapa banyak kah kesyukuran yang telah kita panjatkan kepada-Nya?? sekiranya senang diperolehi, jangan lah sesekali alpha dengan apa yang diberikan-Nya.. jadilah hamba yang bersyukur dengan apa yang dikurnikan-Nya..

sambil menunggu azan subuh berkumandang  dapat ku luahkan isi hati yang terpendam. Indah nye kehidupan ini jiga kita berpaksikan kepada suruhan dan meniggalkan larangan.. tetapi aku manusia.
manusia manakah yang tidak lari dari melakukan kesilapan?? aku manusia biasa yang hanya menanti saat di pertikaikan kepertanggujawaban ku kelak.. sesungguh nya ALLAH itu Maha Besar, Maha Mengatahui hati hamba nya. mudah-mudahan ku digolongkan di kalangan orang-orang yang beroleh kejayaan di hari kelak.. sesungguh nya apa yang telah kutempuhi selama ini pasti ada hikmah nya.. sesungguhnya C.I.N.T.A ku hanya padaMu ya ALLAH.


 wallahualam.. <3



                        

No comments:

Post a Comment