Friday, September 23, 2011

Teruskan Jua

Assalamualaikum w.b.t

salam perjuangan kepada semua sahabat ku. moga diberkati selalu. tiada apa yang hendak diluahkan cuma sedikit keinsafan dihati ini dimana tatkala turun nya Penciptamu ALLAH s.w.t di atmosfera bumi untuk mendengar doa-doa hamba-Nya. di manakah kita ketika itu??

adakah kita semua masih lagi hanyut dilayani mimpi yang sementara dan khayalan semata-mata.sedarkah kita?? adakah kita mengatahui di mana 1/3 malam adalah masa yang  terbaik untuk kita memperolehi oksigen yang segar lagi menyegarkan dari bumi ini. selepas waktu itu kita hanya menghirup lebihan-lebihan yang kurang menyegarkan tidak sama dengan waktu sebelumnya itu.

tetapi kerana luntuhnya iman  kita, gegarnya iman kite, goyahnya iman kita. kita tidak mampu untuk melakukan semua itu..
wahai anak Adam.. adakah kamu kuat dengan adanya pistol di tangan mu??, adakah kamu kuat dengan adanya senjata di tangan mu?? adakah kamu kuat dengan memperolehi badan yang besar gagah lagi perkasa. pada zahir nya iya! tetapi pada batin nya kamu tidak kuat sekiranya tidak mampu untuk bagun 1/3 malam dan melakukan ibadah.

org yang kuat adalah orang yang mampu bangun pada ketika itu. jadi jangan lah kita ego, riak dan takbur dengan kekuatan yang hanya dari lahiriah itu.. sesungguh nya manusia itu ada kelebihan dan kekurangan nya. walaupun begitu kita seharusnya mengatahui yang mana hendak diteruskan dan yang mana hendak diperbetulkan agar ianya menjadi pengajaran di masa yang akan datang.. wallahualam'

MOGA MEMPEROLEH HIDAYAH-NYA

No comments:

Post a Comment